Scheepsbouw en offshore

Rederijen en fleetwoners

Nederland telt meer dan 200 rederijen, die onder Nederlandse vlag varen. In totaal hebben zij ongeveer 1500 koopvaardijschepen in beheer.

De schepen variëren in grootte en type maar de ontwerpen in schepen typeert zich in Nederland vooral door specialisme. Een high tech omgeving is een onderdeel van het schip en minstens zo belangrijk, ze beschikken over comfortabele voorzieningen. Ieder bemanningslid heeft een eigen hut en CARMAT voorziet deze interieurruimtes van comfortabele materialen voor vloer, wand, plafond en andere interieurdelen als stoelen en banken.

IMO-SOLAS

Een strenge regelgeving opgesteld na de ramp met de Titanic in 1912 is tevens het belangrijkste internationale verdrag voor de veiligheid op zee. Het internationaal Verdrag voor beveiliging van mensenlevens op zee is bedoeld om veiligheid en regelgeving van artikelen te waarborgen. 
SOLAS beschrijft aan welke eisen zeegaande schepen moeten voldoen als het gaat om materialen gebruikt voor constructie, uitrusting en bemanning afhankelijk van het vaargebied.

De materialen van CARMAT voldoen aan deze regelgeving als het gaat om PVC vloeren en bekledingsstoffen voor meubilair, plafonds en wanden.

Artikelen voor deze branches bestaan uit:
Profielen, Componenten en stofferingen

- Net als op het land worden er op schepen elektrische installaties ontwikkeld waarbij men met kant,- en afdichtingsprofielen werkt.
- Componenten als asbakken, handgrepen, sloten etc. zijn in vele gevallen op schepen terug te vinden. Neem een kijk in ons online assortiment.
- Voor stofferingen kunt u kiezen uit homogene en heterogene vloeren en textielen voor kussens, zittingen, stoelen en banken.